Pieczone awokado z jajkiem

Dzisiaj chcę polecić Wam pyszną propozycję śniadaniową jaką jest pieczone awokado z jajkiem. To doskonałe śniadanie, w towarzystwie zielonej sałatki, jest bardzo pożywne i zdrowe. Weekendy nie muszą już kojarzyć Ci się tylko z klasyczną jajecznicą. Brzmi pysznie! Spróbujesz?

Potrzebujesz: awokado, jajko, pieprz, sól, zioła prowansalskie.

Awokado należy umyć, przekroić na pół i wydrążyć pestkę. Włóż połówki awokado do naczynia żaroodpornego. Połówki awokado należy oprószyć solą oraz pieprzem, następnie delikatnie w dołeczki awokado wbić po jednym jajku. (Aby białko jajka nie wylało się z dołeczków, proponuję wykorzystać małe jajka lub przed wbiciem jajka, łyżeczką nieco powiększyć dołek). Na koniec oprószyć ziołami prowansalskimi i np. pietruszką. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i zapiekamy około 15 minut.

Do przygotowania sałatki potrzebujesz: mix świeżych zielonych liści sałat, cebula pokrojona w piórka, ser feta, pomidorki, oliwa z oliwek, ziarna słonecznika i natka pietruszki. Mix sałat układasz na talerzu (u mnie zazwyczaj na talerz ląduje spora ich garść, oczywiście wcześniej umytych i osuszonych. Pomidorki kroisz na pół, a cebulę w piórka. Ser fetę kroisz w kostkę, a pietruszkę siekasz na drobno. Wszystko posypujesz ziarnami słonecznika i skraplasz oliwą z oliwek. Na koniec na sałatkę wykładasz zapieczone awokado z jajkiem. Zdrowe tłuszcze w takiej wersji smakują wyśmienicie! Spróbujesz?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *